Wyposażenie sklepu ogrodniczego - kosy, kosiarki, piły spaliniowe i inne akcesoria ogrodnicze

In: Ogród On: piątek, czerwca 10, 2016 Hit: 4744

Uruchomienie centrum ogrodniczego to jeden z wielu pomysłów na własną działalność handlową. Mimo sezonowego charakteru może przynieść znaczący dochód. Prowadzenie własnego sklepu ogrodniczego to nie jest jednak łatwy biznes. Wymaga sporych środków finansowych, a na zyski trzeba czasem poczekać kilka lat. Podpowiadamy jak zacząć i uniknąć błędów.

Sprzedaż produktów ogrodniczych opiera się w dużej mierze na stałych klientach. Już na samym początku warto więc zwrócić swoją uwagę na fachowość obsługi klienta, czyli zatrudnienie wykwalifikowanych pracowników (najlepiej pasjonatów ogrodnictwa i prac w ogrodzie). Nie mniej ważne jest wyposażenie sklepu ogrodniczego. Kompleksowa oferta daje szanse na wyższe zyski. Małemu sklepowi ogrodniczemu będzie niezwykle trudno konkurować z dużymi centrami ogrodniczymi.

Lokalizacja

Ważnym aspektem prowadzenia sprzedaży bezpośredniej jest dotarcie do klienta. Planując stworzenie sklepu ogrodniczego, zadbajmy o to, aby został zlokalizowany w okolicy osiedli domów jednorodzinnych, z dobrym połączeniem komunikacyjnym . Sensowny rozmiar centrum ogrodniczego kształtuje się w przedziale 2-3 tys. metrów kwadratowych. Na takiej powierzchni można spokojnie przechowywać oraz eksponować ogrodowy asortyment.
Do sklepu ogrodniczego należy dokupić regały na: doniczki, ziemię i nawozy w workach, kosiarki i podkaszarki, narzędzia i akcesoria ogrodnicze.
Nie można też zapomnieć o wyposażeniu w systemy nawadniające i utrzymujące właściwą temperaturę.

Zezwolenia

Sprzedaż produktów ogrodniczych wymaga posiadania odpowiednich zezwoleń. Potrzebna jest przede wszystkim koncesja na obrót materiałem siewnym oraz koncesja na obrót środkami ochrony roślin. Sprzedawcy i pracownicy muszą posiadać świadectwo o przeszkoleniu w dziedzinie obrotu środkami (ważne na 5 lat, trzeba regularnie odnawiać).

Co sprzedawać

Profesjonalna oferta asortymentowa powinna być skierowana do klientów o różnej zasobności portfela. Idealna sytuacja to taka, w której posiadamy produktów z niskiej, średniej i wysokiej półki. Mimo zróżnicowanej ceny wszystkie dostępne towary powinny gwarantować odpowiednia jakość.

Produkty, które możemy sprzedawać w naszym centrum:

  • rośliny: liściaste, kwitnące, iglaki, cebulki kwiatowe, nasiona (np. mieszanki nasion traw, nasiona ziół, nasiona na kiełki),
  • podłoża, nawozy i środki ochrony roślin,
  • systemy nawadniające (pompy do wody), zraszacze i akcesoria do nawadniania, różnego typu pistolety do zraszania roślin,
  • sprzęt ręczny i zmechanizowany do pracy w ogrodzie:
    - kosiarki elektryczne i spalinowe,
    - kosy spalinowe,
    - traktorki ogrodowe,
    - rozdrabniarki,
    - sekatory,
    - nożyce do żywopłotu,
    - akumulatorowe nożyce do trawy,
    - kultywatory,
    - dmuchawy,
    - piły mechaniczne,
    - łopaty, grabie i inne,
  • sprzęt do ochrony roślin, np. opryskiwacze ręczne, plecakowe czy silnikowe,
  • donice i osłonki do kwiatów,
  • oświetlenie ogrodowe, do altanek oraz oczek wodnych,
  • inne niezbędne gadżety ogrodowe, np. rękawice gumowe, fartuchy, kalosze, stojaki na węże ogrodowe, taczki ogrodowe.

wyposażenie sklepu ogrodniczego-opryskiwacze, taczki, łopaty, podkaszarki

Niezwykle istotne jest to, aby mieć rozeznanie w trendach florystycznych i w wyposażeniu ogrodów. Dzięki temu będziemy mogli wprowadzać do sprzedaży głównie te produkty, które są poszukiwane, na które jest popyt. Zdecydowaną większość asortymentu powinny stanowić właśnie takie towary.
Jeśli dysponujecie odpowiednią powierzchnią, możecie sukcesywnie wprowadzać meble ogrodowe oraz dekory ogrodowe. Biorąc pod uwagę zamiłowanie Polaków do spędzania czasu przy grillu, ciekawym pomysłem byłaby także sprzedaż sprzętu do grillowania (grille, kamienne paleniska, kominki) oraz akcesoriów do jego rozpalenia (węgiel, brykiet, rozpałki).

Sezonowość

Sprzedaż produktów ogrodniczych to działalność typowo sezonowa. Dobra wiadomość to taka, że klimat bardzo się ocieplił, a jesień i zima trwają krócej oraz mają bardziej łagodny charakter. Oprócz tego nic nie stoi na przeszkodzie, aby w zimnych i zimowych okresach sprzedawać choinki. W okolicach Bożego Narodzenia taki asortyment może nam przynieść znaczące dochody.

Zapatrując się w drzewka świąteczne, wybierzcie cięte oraz takie z korzeniami. Uzupełnieniem oferty mogą być dekoracje świąteczne (bombki, stroiki itp.).
Innym rodzajem produktów, które możemy wprowadzić do sprzedaży są zioła oraz nasiona kiełków. Uwzględniając wciąż silny trend zdrowego żywienia może to przynieść dodatkowy zarobek w miesiącach poza sezonem ogrodowym.

Profesjonalizm i zaufanie

W sprzedaży roślin i innych akcesoriów do ogrodu bardzo ważna jest wiedza sprzedawcy, ponieważ spore grono klientów stanowią amatorzy ogrodnictwa. Takie osoby często zaczynają swoją przygodę z pielęgnacją ogrodu. Jeśli dzięki nam ustrzegą się błędów, jest niemal pewne, że zostaną naszymi klientami na dłużej.

Tak samo ważna jak jakość obsługi klienta jest klasa proponowanych produktów: roślin oraz sprzętu do prac ogrodniczych (kosiarki, kosy, nożyce, piły, łopaty, taczki ogrodowe, pompy). Dobrze obsłużony i zadowolony nabywca poleci nas innym.